Regulamin Portalu Klienta
I. Postanowienia ogólne
Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z Portalu Klienta, prowadzonego przez Gaspol i działającego pod adresem https://portal.gaspol.pl. Regulamin dostępny jest dla Użytkowników w Portalu Klienta.
II. Definicje
Przez pojęcia użyte w niniejszym Regulaminie należy rozumieć:
1) Aktywacja – proces utworzenia Konta na Portalu Klienta, opisany w punkcie IV Regulaminu;
2) Gaspol – GASPOL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, Aleja Jana Pawła II 80, 00-175 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla miasta stołecznego Warszawy XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000021200, REGON: 011121040, NIP: 7790020583, kapitał zakładowy w wysokości 116 407 140,30 zł (wpłacony w całości);
3) Gaz – gaz płynny LPG o kodach CN: 2711 12, 2711 13, 2711 14 00, 2711 19 00 lub 2901 10 00;
4) Hasło – ciąg znaków, ustalanych przez Użytkownika w procesie Aktywacji, pozwalający wraz z Loginem na uzyskanie dostępu do Konta poprzez Logowanie. Hasło powinno zawierać co najmniej 8 znaków, w tym przynajmniej jedną małą literę, jedną dużą literę oraz cyfrę lub znak specjalny;
5) Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, będąca stroną zawartej z Gaspol Umowy;
6) Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
7) Konto – zbiór uprawnień Klienta do korzystania z Portalu Klienta, w ramach aktualnych funkcjonalności Portalu Klienta. Konto tworzone jest w procesie Aktywacji, a każdorazowy dostęp możliwy jest przy pomocy Logowania;
8) Login – adres e-mail Klienta lub Numer Klienta, podany w procesie Aktywacji;
9) Logowanie – proces uwierzytelniania i autoryzacji Użytkownika, polegający na podaniu Loginu i Hasła w celu uzyskania dostępu do Konta;
10) Numer Klienta – ciąg znaków przypisany indywidualnie do Klienta, pozwalający na jego identyfikację, każdorazowo wskazany w treści faktury wystawianej na rzecz Klienta;
11) Portal Klienta – strona internetowa prowadzona przez Gaspol pod adresem https://portal.gaspol.pl, przeznaczona do świadczenia usług drogą elektroniczną na rzecz Użytkownika, w zakresie aktualnie dostępnych funkcjonalności, na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie. Z Portalu Klienta mogą korzystać wyłącznie osoby pełnoletnie;
12) Portal Przelewy24 - internetowy serwis usługowy, pośredniczący w przekazywaniu płatności, prowadzony pod adresem www.przelewy24.pl;
13) Przedsiębiorca na prawach konsumenta - osoba fizyczna, zawierająca Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej Umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
14) Umowa – każda umowa zawarta pomiędzy Gaspol a Klientem;
15) Użytkownik – każda osoba fizyczna, która jest uprawniona do korzystania z Konta na Portalu Klienta, w szczególności Klient lub osoba upoważniona przez Klienta.
III. Wymagania techniczne
Do korzystania z Portalu Klienta niezbędny jest:
1) komputer lub urządzenie mobilne z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Safari. Zalecane jest korzystanie z najnowszych wersji przeglądarek;
2) aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail);
3) aktywny numer telefonu.
IV. Aktywacja Konta
1) W celu Aktywacji Konta w Portalu Klienta należy uzupełnić wymagane pola formularza aktywacyjnego, potwierdzić fakt zapoznania się i akceptacji niniejszego Regulaminu oraz Polityki Prywatności, a następnie zatwierdzić dane poprzez użycie funkcji Aktywuj. Na podany w formularzu adres poczty elektronicznej wysłany zostanie e-mail, zawierający link aktywacyjny (ważny przez 7 dni). Po kliknięciu w link aktywacyjny, Klient zostanie poproszony o podanie numeru telefonu, celem jego weryfikacji. Po pozytywnej weryfikacji numeru telefonu, Klient zostanie poproszony o nadanie Hasła. Po ustanowieniu Hasła, Aktywacja zostanie skutecznie zakończona.
2) Aktywacja Konta w Portalu Klienta, jak również korzystanie z Portalu Klienta są nieodpłatne.
3) Po aktywacji Konta w Portalu Klienta Użytkownik ma możliwość Logowania się przy użyciu danych podanych w procesie Aktywacji.
V. Korzystanie z Portalu Klienta
- W Portalu Klienta dostępne są w szczególności następujące funkcje oraz usługi:
1) wgląd w dane Klienta przypisane do Konta, a także zmiana niektórych z nich, m.in: Hasła, nazwy własnej, danych kontaktowych, adresu korespondencyjnego;
2) dostęp do dokumentów rozliczeniowych Klienta oraz informacji o saldzie płatności;
3) dokonanie płatności za wystawione faktury, dla Klientów korzystających z faktur elektronicznych;
4) złożenie zamówienia na Gaz (do zbiornika lub w butlach);
5) polecenie nowego klienta;
6) dostęp do aktualnie obowiązujących cenników, warunków Umowy;
7) wgląd w dane dotyczące poziomu napełnienia zbiornika, odczytów gazomierza, w tym do danych historycznych;
8) dostęp do danych dotyczących przeszłych dostaw oraz zamówień Gazu, a także wgląd w szczegóły aktualnie zaplanowanych dostawy Gazu;
9) możliwość złożenia zgłoszenia za pośrednictwem formularza kontaktowego, serwisu awaryjnego, a także wgląd w dotychczasowe zgłoszenia.
- Dokumenty przypisane do Konta Klienta (m.in. faktury, historia odczytów gazomierza, historia poziomu napełnienia zbiornika, historia zakupów, historia zamówień) będą dostępne na Portalu Klienta w czasie trwania Umowy z Klientem przez okres co najmniej 2 lat od daty ich udostępnienia na Portalu Klienta.
- Gaspol zastrzega sobie prawo zmiany, zawieszania lub ograniczania funkcji oraz usług dostępnych w Portalu Klienta.
- Portal Klienta jest dostępny przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę, z zastrzeżeniem postanowień niniejszego Regulaminu.
- W ramach korzystania z Portalu Klienta zakazane jest dostarczanie przez Użytkownika treści bezprawnych, naruszających przepisy obowiązującego prawa lub dobre obyczaje. Użytkownik nie może korzystać z Portalu Klienta w sposób sprzeczny z Regulaminem.
- Użytkownik jest zobowiązany do podawania w Portalu Klienta danych aktualnych oraz prawdziwych.
VI. Składanie zamówień
- Za pośrednictwem Portalu Klienta Użytkownik ma prawo złożenia zamówienia na Gaz (do zbiornika lub w butlach).
- Po wyborze miejsca dostawy, Użytkownik ustala szczegóły zamówienia (m.in. ilość, rodzaj Gazu, sposób płatności, możliwy termin dostawy). Użytkownik zostaje również poinformowany o cenie za realizację zamówienia, w tym o kosztach dostawy, jeśli mają zastosowanie.
- Złożenie zamówienia następuje wraz z ostatecznym zaakceptowaniem przez Użytkownika złożonego zamówienia, tj. po kliknięciu w przycisk informujący o złożeniu zamówienia z obowiązkiem zapłaty lub o równoważnej treści.
- Po złożeniu zamówienia, na adres e-mail przypisany do Konta zostaje wysłane potwierdzenie złożenia zamówienia. Ponadto złożone zamówienie widoczne jest na Portalu Klienta.
VII. Realizacja zamówienia
- Zamówione towary są dostarczane za pośrednictwem przewoźnika wyspecjalizowanego w dostawach Gazu, w potwierdzonym przez strony terminie.
- Koszty dostawy, które mają zastosowanie w przypadku dostawy mniejszej niż minimalna zgodnie z odrębną umową zawartą z Klientem, są dostępne w cenniku znajdującym się na Portalu Klienta. Koszt ten jest także widoczny przy składaniu każdego zamówienia.
VIII. Odstąpienie od zamówienia
- Klient składający zamówienie jako Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może od tego zamówienia odstąpić, bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie w terminie czternastu dni. Szczegółowe informacje dotyczące skorzystania z prawa odstąpienia są zawarte w Załączniku nr 1 do niniejszego Regulaminu. Wzór oświadczenia o odstąpieniu od zamówienia jest zawarty w Załączniku nr 2 do niniejszego Regulaminu. Po otrzymaniu oświadczenia Klienta Gaspol niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie tą samą drogą, którą otrzymał oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
IX. Zgoda na fakturę elektroniczną
- Użytkownik, którego dokumentem rozliczeniowym jest faktura VAT, może w Portalu Klienta wyrazić zgodę na otrzymywanie faktur drogą elektroniczną.
- W celu aktywacji usługi, należy przejść na stronę https://portal.gaspol.pl/moje-konto/zgody, podać adres e-mail do wysyłki informacji o wystawionych fakturach i zaakceptować zgodę na wystawianie i przesyłanie przez Gaspol faktur oraz faktur korygujących w formie elektronicznej.
- Po aktywacji zgody na fakturę elektroniczną, Użytkownik będzie otrzymywał faktury w formacie pdf na wskazany adres poczty elektronicznej oraz będzie miał możliwość pobrania oryginałów faktur ze strony Portalu Klienta – sekcja Faktury i płatności.
- W celu rezygnacji z usługi, Użytkownik powinien pobrać formularz wycofania zgody dostępny na stronie https://portal.gaspol.pl/moje-konto/zgody i odesłać go na adres dok@gaspol.pl.
X. Płatność za pośrednictwem Portalu Klienta
- Na Portalu Klienta w ramach zestawienia bieżących płatności dostępna jest funkcja „Zapłać”. Po jej kliknięciu Użytkownik zostaje przeniesiony na Portal Przelewy24, za pośrednictwem którego może dokonać płatności.
- Zasady dokonywania płatności za pośrednictwem Portalu Przelew24 ustala Portal Przelew24.
XI. Polecenie klienta
- Użytkownik może skorzystać z Usługi polecenia klienta dostępnej na Portalu Klienta.
- Postanowienia regulujące zasady korzystania z Usługi polecenia klienta określa regulamin dostępny na Portalu Klienta w zakładce „Poleć klienta”.
XII. Reset Hasła
- W przypadku, gdy Użytkownik zapomni Hasła, należy skorzystać z funkcji „Zapomniałem hasło” dostępnej na Portalu Klienta.
- Po kliknięciu w przycisk „Zapomniałem hasło” otworzy się ekran „Zresetuj hasło”. Po podaniu Numeru Klienta i kliknięciu w przycisk „Zresetuj hasło”, na adres e-mail przypisany do Konta zostanie wysłany link. Po kliknięciu w link, Użytkownik ma możliwość ustanowienia nowego Hasła
XIII. Blokada lub usunięcie Konta
- Gaspol ma prawo zablokowania Konta w przypadku, gdy Użytkownikiem jest osoba niepełnoletnia, a także gdy Użytkownik korzysta z Portalu Klienta w sposób sprzeczny z Regulaminem, przepisami obowiązującego prawa lub zasadami współżycia społecznego.
- W celu usunięcia/dezaktywacji Konta należy wysłać wiadomość elektroniczną z prośbą o usunięcie konta na adres dok@gaspol.pl wraz z podaniem Numeru Klienta i adresu poczty elektronicznej przypisanego do Konta lub skontaktować się za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego w Portalu Klienta.
- Zamówienia złożone do czasu usunięcia Konta Użytkownika za pośrednictwem Portalu Klienta zostaną zrealizowane
XIV. Ochrona danych osobowych
Szczegółowe zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych Użytkowników zawarte zostały w Polityce Prywatności, dostępnej na Portalu Klienta oraz pod adresem https://portal.gaspol.pl/polityka-prywatnosci, zaakceptowanie której wymagane jest w procesie Aktywacji.
XV. Reklamacje, zgłaszanie uwag, zasięganie informacji
- Wszelkie reklamacje, zgłoszenia, wnioski o udzielenie informacji mogą być zgłaszane na piśmie (na adres: Gaspol S.A., al. Jana Pawła II 80, 00-175 Warszawa) lub za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego w Portalu Klienta.
- Przy zgłoszeniu reklamacji Klient zobowiązany jest wskazać następujące dane:
1) imię i nazwisko (nazwę) i adres zgłaszającego reklamację,
2) przedmiot reklamacji (zawierającą np. numer zamówienia, datę dostawy, numer faktury),
3) okoliczności uzasadniające reklamację,
4) żądanie Klienta,
5) podpis reklamującego w przypadku reklamacji wniesionej w formie pisemnej,
6) formę, w jakiej przekazana ma być Klientowi odpowiedź na reklamację oraz adres do doręczeń lub adres poczty elektronicznej na który ma być ta odpowiedź przekazana – o ile jest inny niż adres z którego Gaspol otrzymał reklamację.
- Brak któregokolwiek z wyżej wymienionych elementów nie wpływa na możliwość rozpoznania reklamacji, ale może opóźnić jej rozpatrzenie. W przypadku zaistnienia takiej potrzeby, Gaspol może poprosić Klienta o uzupełnienie niezbędnych informacji.
- Gaspol zobowiązany jest do ustosunkowania się do złożonej przez Klienta reklamacji w terminie 14 dni od dnia otrzymania reklamacji.
- Odpowiedź na reklamację przekazywana jest Klientowi w takiej samej formie, w jakiej reklamacja została przekazana Gaspol, chyba że w reklamacji Klient wskaże inną formę lub adres do złożenia odpowiedzi. W przypadku zgłoszeń przesłanych za pomocą formularza w Portalu Klienta, odpowiedź przekazywana jest w formie elektronicznej na kontaktowy adres e-mail Klienta.
- Uprawnienia zastrzeżone w punkcie XIV Regulaminu dla Konsumentów, przysługują także Przedsiębiorcy na prawach konsumenta – w zakresie wynikającym z przepisów prawa powszechnie obowiązującego.
XVI. Postanowienia końcowe
- Gaspol zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu z ważnych powodów, w szczególności w przypadku:
a) konieczności dostosowania Regulaminu do treści zmienionych przepisów prawa dotyczących lub mających wpływ na funkcje lub usługi Portalu Klienta;
b) konieczności dostosowania Regulaminu do treści zaleceń, decyzji, orzeczeń, postanowień uprawnionych organów administracji publicznej lub orzeczeń sądów;
c) zmiany zakresu funkcji i usług Portalu Klienta wpływających na konieczność zmiany Regulaminu;
d) przyczyn technicznych wpływających na działanie Portalu Klienta i wymagających zmiany Regulaminu;
e) zmiany danych wskazanych w treści Regulaminu, np. adresów e-mail, stron internetowych.
- O każdorazowej zmianie Regulaminu Gaspol poinformuje Użytkownika na Portalu Klienta przed wejściem w życie tej zmiany.
- Gaspol, poza trybem określonym w punkcie 2 powyżej, poinformuje Użytkownika o zmianie Regulaminu za pośrednictwem adresu e-mail Użytkownika dostępnego w Portalu Klienta (E-mail kontaktowy), z wyprzedzeniem co najmniej 14 dni roboczych przed wejściem w życie zmian. Użytkownik, który nie wyraża zgody na zmiany Regulaminu, może przed terminem wejścia w życie zmian złożyć oświadczenie o braku akceptacji zmian Regulaminu (w formie pisemnej, dokumentowej lub za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego w Portalu Klienta), co skutkować będzie usunięciem Konta Użytkownika w Portalu Klienta. W takim przypadku, do Użytkownika zastosowanie będzie miał Regulamin w brzmieniu dotychczasowym, a zamówienia złożone do czasu usunięcia Konta Użytkownika za pośrednictwem Portalu Klienta zostaną zrealizowane. Brak złożenia oświadczenia o braku akceptacji zmian Regulaminu oznaczać będzie akceptację zmian przez Użytkownika.
- Gaspol zastrzega możliwość czasowego zawieszenia dostępności Portalu Klienta w szczególności w przypadku konieczności przeprowadzenia naprawy, konserwacji, modernizacji lub rozbudowy Portalu Klienta.
- Zasady wystawiania faktur korygujących na rzecz Klienta określa regulamin faktur korygujących dostępny na Portalu Klienta pod adresem: https://portal.gaspol.pl/faktury-i-platnosci/regulamin.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie stosuje się postanowienia Umowy, a także przepisy obowiązującego prawa, w tym przepisu ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Kodeksu Cywilnego oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta.
Dokumenty do pobrania